تغییر به همه چیز آنلاین: به روزرسانی فیبر نوری برای سال 2021

تغییر به همه چیز آنلاین: به روزرسانی فیبر نوری برای سال 2021
در به روزرسانی فیبر نوری ژانویه 2020، نوشتم: “اما بعداً در سال [2019]، به نظر می‌رسید که اختلال در حال اخلال است.” خوب، سال 2020 منتظر اواخر سال نبود. اخلال در اوایل ماه مارس با شدت کامل آغاز شد.
همه‌گیری همه چیز را تغییر داد: نحوه کار، آموزش، یادگیری، شرکت در کنفرانس‌ها، خرید و سرگرمی. اگر ما موفق به جلوگیری از ویروس شدیم، این حتی نحوه مشاوره با ارائه دهندگان خدمات بهداشتی ما را تغییر داد. “شخصاً” برای بسیاری از فعالیت‌های روزمره “آنلاین” شد و فشار زیادی را بر شبکه‌های باند پهن جهان وارد کرد.
اینکه شبکه فعلی توانسته است میزان ترافیک اضافی را جذب کند، معجزه‌آسا است، اگرچه بیشتر مکالمات ویدئویی، کلاس‌ها و سایر ارتباطات در طول روز رخ داده است که تأثیر آن را کاهش می‌دهد. به طور معمول، بیشترین میزان ترافیک اینترنتی طی چند سال گذشته هنگام پخش سرویس‌های سرگرمی توسط کاربران، هنگام عصر انجام می‌شود. حداقل تا زمانی که همه افراد از خانه کار می‌کردند و همه کارها را از طریق کنفرانس‌های ویدیویی انجام می‌دادند، استفاده روزانه توسط مشاغل و مدارس بسیار کمتر از استفاده در شب بود. ارائه‌دهندگان خدمات تلفن ثابت از قبل شروع به استفاده از ابزارهای جدید برای افزایش ظرفیت اینترنت کرده‌اند. علاوه بر روش معمول نصب ظرفیت فیبر بیشتر، آنها توانسته‌اند با استفاده از طول موج بیشتر در سیستم‌های مالتی پلکسینگ تقسیم طول موج متراکم و استفاده از فن آوری های انتقال جدید برای افزایش سرعت، خدمات خود را بر روی الیاف فعلی گسترش دهند و اکنون به 1 ترابیت در ثانیه می‌رسند. خوب است که فناوری جدید از این طریق به روز می‌شود، زیرا در ساخت گران‌قیمت کارخانه کابل شاهد کاهش بزرگی هستیم.

ارتقای سیستم انتقال به اینترنت ثابت کمک می‌کند، اما در مورد بی‌سیم چه؟ مگر قرار نیست 5G همه ما را نجات دهد؟ قبل از همه‌گیری، من خدمه‌ای را در اطراف خود دیدم که زیرساخت‌های جدیدی را برای سلول‌های کوچک نصب کرده و در نهایت به 5G ارتقا داده‌اند، اما اکنون ماه‌ها است که هیچ کاری در سطح محلی مشاهده نمی‌کنم. آزمایشات اخیر نشان داده است که در مناطق محدودی که 5G در دسترس است، به هر حال هنوز از 4G / LTE بهتر نیست. این تغییر به اینترنت همه چیز نشان داده است که چه کارهایی می‌توان انجام داد، به ویژه در موارد اضطراری، اما این نیز بسیاری از نقاط ضعف سیستم‌های فعلی را که به اینترنت متکی هستند نشان داده است. بسیاری از مشاغل سازگاری خوبی دارند و به کارمندان اداری اجازه می‌دهند کارهای خود را در خانه انجام دهند و در کنفرانس‌های ویدیویی همکاری کنند. برخی از شرکت‌ها، به ویژه در زمینه فن‌آوری، قبلاً گفته‌اند که ممکن است کارمندان آنها نیازی به بازگشت به دفتر نداشته باشند. موفقیت در این امر تا حدی به این واقعیت بستگی دارد که اکثر کارمندان فناوری فقط در محلی زندگی می‌کنند که خدمات اینترنتی خوبی در دسترس باشد. آموزش و پرورش در انتقال به یک رویکرد مجازی تا حدودی کمتر موفق بوده است. فقط این نیست که برخی از معلمان و دانش آموزان به کلاس‌های از راه دور پاسخ خوبی نمی‌دهند. همچنین بسیاری از آنها سرویس اینترنت کافی یا تجهیزات لازم برای مشارکت ندارند. این امر به ویژه در محله‌های کم درآمد شهری و مناطق روستایی که ارائه‌دهندگان خدمات فعلی خدمات کافی را ارائه نداده‌اند صادق است زیرا هزینه با درآمد توجیه نمی‌شود. شهرها راه حل‌های هوشمندانه و مقرون به صرفه‌ای مانند ایجاد نقاط داغ Wi-Fi با اتوبوس‌های مدارس پارک شده در مناطقی با پوشش ضعیف ارائه داده‌اند. با این حال، به نوعی مراجعه به پارکینگ مدرسه یا کتابخانه برای انجام تکالیف یا شرکت در کلاس، به سختی یک راه حل مناسب برای مشکل اتصال است.

ما شاهد کندی ساخت‌وساز هستیم زیرا همه نسبت به وضعیت اقتصاد محتاط هستند. ممکن است انتظار داشته باشد که شهر، شهرستان، ایالت یا دولت فدرال برای ارائه خدمات مورد نیاز خود قدم بردارند. با این حال، بیشتر مقامات محلی شاهد کاهش فاجعه‌بار درآمد مالیاتی هستند زیرا مشاغل وابسته به آنها، به ویژه گردشگری، با مشکل روبرو هستند. البته دولت فدرال بیش از حد گره خورده است تا بتواند تقریباً در هر سطحی فعالیت کند. ارائه‌دهندگان خدمات فعلی برای ایجاد شبکه‌های باند پهن مورد نیاز ما قدم بر نداشته‌اند. به نظر می‌رسد رکود اقتصادی ناشی از همه‌گیری، آنها را نیز نگران کرده است. سرمایه‌گذاران فناوری می‌توانند ساخت شبکه‌ها را تأمین مالی کنند، اما به نظر می‌رسد سرمایه گذاران خطرپذیر – به غیر از چند مورد استثنائی – بیشتر علاقه‌مند به تأمین بودجه کسب‌وکارهای مختل کننده مبتنی بر وب هستند که می‌توانند برای وال‌استریت اعتیاد به مواد مخدر کنند.

از لحاظ فنی، سال 2020 پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه کابل‌های فیبر نوری، قطعات و نصب نداشت. با این حال، بیشتر فناوری‌هایی که می‌شناسیم با یادگیری آنلاین و کنفرانس ویدیویی راحت‌تر شده‌اند. در انجمن فیبر نوری، ما در حال کار با مربیان خود برای ایجاد سیستمی برای یادگیری و آزمایش آنلاین هستیم که در کنار – و گاهی به جای آن – آموزش منظم کلاس استفاده می‌شود. کلاس‌ها نیز با استفاده از فاصله‌گذاری اجتماعی و تکنیک‌های جدید سازگار شده‌اند تا بتوانند کلاس‌های آموزش حضوری را ادامه دهند.

همان‌طور که هر ساله می‌گویم، سرمایه‌گذاری در آموزش همیشه خوب است.

نویسنده:
By Jim Hayes

Published In January 2021

منبع:

The Switch to Online Everything: Fiber optic update for 2021 | Electrical Contractor Magazine (ecmag.com)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

oxin-logo-black-yellow


آخرین مقالات


دسته‌بندی مقالات